התפשטות אומיקרון: צה"ל מצמצם יציאות ומבטל אימוני מילואים

קובי פינקלר No Comments on התפשטות אומיקרון: צה"ל מצמצם יציאות ומבטל אימוני מילואים

במסגרת שימור התפקוד השוטף של צה"ל בדגש על הכוח הלוחם הוחלט על דירוג היציאות הביתה כדי שיהיו מחליפים במידת הצורך בגזרות הלחימה והביטחון השוטף | יבוטלו אימוני המילואים בצה"ל עד סוף חודש ינואר – יהיו אימוני ספציפיים שיאושרו על ידי מפקדי המפקדות

אימון צבאי. ארכיון צילום: Michael Giladi/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בשל אופי הקו הנוכחי עם הוריאנט וההתפרצות המהירה. בעקבות כך בצה"ל מתקיימות הערכות צה"ל דחופות על בסיס יומי. אמש הייתה הערכת מצב בראשות הרמטכ"ל בהתאם להתפתחויות. ועיקרי הדברים להלן כאשר הערך המוביל הוא שמירה על פיקוד צה"ל והכשירות המבצעית של צה"ל.

ס' קרפ"ר: "חשוב להגיד שאין פה הפתעה. אנחנו נערכנו לעלייה בתחלואה. ישנם הרבה מקרים חדשים מידי יום ואנחנו צפינו את זה. ככלל, כמו שאמר רמ"ח מבצעים,הרמטכ"ל הנחה אותנו לשמור על הסד"כ הלוחם. במסגרת זה הקפדה מקסימלית על עטיית מסיכות, על הקפסולות ביחידות הלוחמות, הריחוק ביחידות שניתנות. ההחמרה היא החמרה ל-100 משרתים בחלל סגור, רווח של כיסא כן כיסא, ועד 200 בשטח פתוח כדי לנסות לא לערבב בין קפסולות. אנחנו גם פיזרנו בדיקות אנטיגן בכמה שיותר נקודות בצה"ל. הבדיקות האלה הן בהתאם להנחיות משרד הבריאות. אנחנו נערכים לתת מענה למספרים העולים של המבודדים והמאומתים. הרמטכ"ל הנחה להיערך לזה בכלל היחידות, בתוך היחידות המבצעיות כמו כן. עד כאן ההנחיות הכלליות.

רמ"ח מבצעים: כמה דברים בהקשר לשימור התפקוד השוטף של צה"ל בדגש על הסד"כ הלוחם. הדבר הראשון שהוחלט זה שאין עוצר יציאות בצה"ל, מה שכן אנחנו מדרגים את היציאות הביתה אצל הסד"כ הלוחם בשבוע וחצי הקרובים, כדי שיהיה סד"כ שיוכל להחליף את הסד"כ הרלוונטי במידת הצורך בגזרות הלחימה והבט"ש.
אנחנו מבטלים את אימוני המילואים בצה"ל עד סוף חודש ינואר. יהיו אימוני ספציפיים שיאושרו על ידי מפקדי המפקדות לפי צורך מבצעי כזה או אחר.
ההנחיות האלה מטרתן לשמר את הסד"כ ולשמור על הכשירות המבצעית.

שאלות תשובות לעיתונאים:
ש: אמרת שיש מדרוג של יציאות לשבוי וחצי. רק לשבוע וחצי?

ת: כפי שציינתי ההחלטות בנושא מתקבלות בהערכות המצב שקורות על בסיס יומיומי ולכן ההחלטה כרגע היא לשבוע וחצי הקרובים. אנחנו נסכם את הסד"כ, חלק מהסד"כ זה בעיקר מהגדודים ביבשה כדי לשמר אותו.

ש: מה זה המילה מדרוג? פחות יצאו הביתה?

ת: מדרוג הכוונה היא לא כל הסד"כ, חלק מהסד"כ יישאר וחלק יצא הביתה. כלומר, יהיו מספר גדודים שיסגרו שבת בסוף השבוע הקרוב כדי שיהיו עתודה למקרה שנצטרך.
מדובר רק על הסד"כ שנמצא במילואים שמבוטל עבורו האימונים.

ש: היה אימון גדול שבוטל?

ת: לא. יש גדודים שהיו אמורים להתכנס וזה יידחה. לא היה תרגיל גדול שתוכנן ומבוטל.

ש: אתה יודע להגיד איפה יש כרגע התפרצויות גדולות של קורונה?
כמה חיילי צה"ל היו מחוסנים חיסון שלישי?
האם אתה מכיר מדיניות שהולכת כרגע שלא בודקים כדי לא למצוא חולים?

ת: קודם כל כמו שאמרתי פזרנו בדיקות אנטיגן בכל יחידות צה"ל עפ"י ההנחיות. המדיניות היא לבדוק בהתאם, אין לנו מדיניות של להפחית בדיקות.
כמה בדיקות אנטיגן פיזרנו? רכשנו מאות אלפי בדיקות אנטיגן. אני לא צופה שיהיה מחסור בבדיקות אנטיגן בצה"ל.

ש: אמרת שרכשתם?

ת: פיזרתי עשרות אלפים רכשתי קרוב למיליון, מאות אלפים. אני לא צופה מחסור בדיקות אנטיגן בצה"ל.
הייתה שאלה על ההתפרצויות מדובר בעיקר על מקומות שלנים ביחד. אנחנו מתמודדים עם זה. אנחנו מכילים את זה. אני צופה שהמספרים יעלו. הצפי של השבועיים הקרובים שהחולים יעלו.

ש: לא קיבלנו תשובות איפה יש התפרצויות.

ת: מעדיף לא לענות ספציפית הדברים האלה משתנים.

ש: מה לגבי חיילים שיוצאים הביתה, צריך לקחת אותם? הפקתם לקחים מהפעם הקודמת שלא היה להם איפה להיות?

ת: חיילים לא מחוסנים נדרשים לעשות בדיקה שבועית. אני מניח ששאלת על חיילים שנזקקים לבידוד או מאומתים. פה יש פקודות ברורות לגבי איך מובילים אותם הביתה. כמובן לא בתחבורה ציבורית. אנחנו נערכים לתת להם מענה ביחידות. אנחנו נערכים להקים להם בתוך היחידות מתחמי מבודדים. זה כמובן שני מתחמים שונים. אם הוא מבודד או מאומת ולא יכול לקבל מענה מחוץ לצבא אנחנו נערכים לתת לו מענה בצבא.

ש: מה קורה עם חייל יוצא הביתה ויש לו מאומתים בבית?

ת: החמרנו את ההנחיות שלנו למה שאנחנו קוראים בידוד מבני בית. להדבקה בבית אנחנו מתייחסים יותר בחומרה ומשרת כזה בהנחה והוא מחוסן נדרש לעשות שתי בדיקות אנטיגן בהפרש של 48 שעות.

ש: מה עם נתוני מבודדים לחולים? אין התאמה בין מבודדים לחולים.

ש: מה שיוסי אמר לגבי נתונים, מה זה באמת מדרוג, לאן הולך הצבא?

ש: הלא מחוסנים בבידוד בבית לשבוע. זאת החמרה שנועדה להקטין את התחלואה.

ת: נכון להיום יש 6,330 מאומתים בצה"ל במצב קל, 6,928 משרתים בבידוד ביתי.
אנחנו נסיים את הקו יש לנו אמברגו לשעה 14:00.



0 תגובות